Mennyibe kerül egy webshop?

Az utóbbi napokban nagyon sokszor jött velem (ismét) szembe a téma:

 

Az offline üzleteknek tényleg befellegzett? 

Rengeteg különböző vélemény található most a médiában, ha kicsit is utánajársz a kérdésnek. Később hozok is majd érveket, ellenérveket és megpróbálom jobban bemutatni az én álláspontomat, ami talán már az előző poszt kapcsán is (de a Boltberendező blogot olvasva azt hiszem abszolút) egyértelmű:

Nem! A hagyományos boltoknak igenis van jövőjük, csak egyfajta átalakuláson mennek épp keresztül. A mai, aktuális trendek szerint az offline és online üzlet kombinációjában illetve a vásárlásélmény nyújtásában van a siker kulcsa.

Vagyis ha csak lehet, azt szoktam tanácsolni az újonnan nyíló boltoknak és a fejlődni vágyó régi üzleteknek, hogy kapcsolják össze webshoppal is a meglévő, fizikai boltot.

 A legelső kérdés/ellenérv ilyenkor általában az szokott lenni, hogy:

 

Te jó ég, mennyi munka lesz az!

Mármint első körben általában csak magára a webshop elkészítésre szokták érteni az ügyfelek vagy beszélgető partnerek. Aztán mikor kiderül, hogy az nem feltétlenül fog olyan sok időbe telni, akkor a későbbiekben már a webáruház gondozására és üzemeltetésére is kiterjesztik a kérdést. (Ez utóbbihoz jó támpontot adhat ez a blog poszt, bár egy kicsit más értékesítési folyamat kapcsán veszi sorra a teendőket.))

+ Mindeközben figyelni kell majd rá, hogy ne csak egymás mellett fusson, de összhangban is legyen a hagyományos bolt a webáruházaddal!

*A magazin letöltésével hozzájárulsz, hogy a témához kapcsolódó, számodra érdekes tartalmakat küldjünk Neked hírlevélben és ehhez adataidat az Adatkezelései Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően kezeljük. A hírlevélről bármikor leiratkozhatszés kérheted adataid törlését.

 

Na de az után, hogy nagyjából felmértük a webshopok (készítésnek + üzemeltetésnek) időigényességét, jöhet a következő "gond":

 

Mennyibe fog mindez kerülni?

Itt megint ketté kell, hogy bontsuk a költségeket. A webshop elkészítésének díja sok mindentől függ. Nálunk csomagajánlatot is találsz, de abban is támogatunk, ha egyedül szeretnéd összerakni az online boltod. Abban az esetben persze, ha a Shopifyra esik a választásod! :)

A Boltberendező blogon korábban készítettem a webshop rendszerekről egy összehasonlító cikket, táblázattal együtt. Nézd meg, ha még nem tudod, hogy számodra mi lenne az ideális! Vagy írj nekem nyugodtan személyesen is, szívesen segítek választani és dönteni!

 

Ez mind szép és jó, de mennyibe fog kerülni a webáruház fenntartása?

A válasz nagyon sok mindentől függ, de vegyünk most egy normál, átlag webshopot, hogy legyen viszonyítási alap. Akkor számoljunk egy kicsit:

  • A Shopify alapcsomagjának havi díja 29 USD. (Vagyis a mostani árfolyamon számolva kb. 8.250 Ft) Ez nem kevés, de egy nagyon profi mégis egyszerűen kezelhető, megbízható, folyamatosan fejlesztett és karbantartott rendszert kapsz cserébe. (Tudnod kell, hogy a Shopify a forgalom után is felszámolhat jutalékot, ennek díja kb.: 2%)
  • Vásárolnod kell a webshopnak egy domain nevet is, ez átlagosan kb. 3.000 Ft / 2 év.
  • Mindenképpen hasznos hírlevél küldő programmal összekötni a webáruházad, hogy megfelelően kommunikálni tudj a vevőiddel, követőiddel, hogy mélyítsd a kapcsolatot és fokozd a vásárlási élményt illetve az elköteleződést a boltod iránt. Használhatod a Mailchimp ingyenes verzióját is akár vagy egy sokkal profibb rendszert, mondjuk a ConvertKit-et. Mi ez utóbbiban hiszünk, havi díja 29 USD-től indul. (Ez az ár max. 1.000 db email címig.)
  • Ezen kívül szoktam javasolni, hogy SimplePay bankkártyás fizetési lehetőséget is kínáljanak a webshopok. Ennek egyszeri szerződési díja 20.000 Ft környékén volt legutóbb, plusz szintén 2% körüli a HUF forgalom után járó jutalékuk.)
  • Amennyiben nagyon nagy forgalmú a webshop, megkönnyíti a munkát egy félig automatizált számlázó program is. Én a számlázz.hu-t használom és ajánlom. A szamlazz.hu csomag esetleges díján felül ez esetben 10 USD-be kerül a két rendszert összekötő bővítmény díja.
  • Van még egy fizetős applikáció, amit ajánlani szoktam a GDPR megfelelés végett, ennek havi díja 3 USD.

 

A sort még bőven lehet folytatni annak megfelelően, hogy milyen kiegészítőkkel szeretnéd felturbózni az online üzleted. De a fentiek alapján nagyjából, havi díjra lebontva, a fix költség: 10.000 - 20.000 Ft közé esik valahol. Attól függően, hogy miket választasz. 

A kérdés már csak az, hogy mennyi plusz forgalom kell ahhoz, hogy ezt ki tudd még termelni? De ami szerintem még fontosabb kérdés: Vajon mennyivel tudná megnövelni egy kapcsolódó webshop az üzleted forgalmát? Mennyivel több eladást, mennyivel több profitot tudna termelni Neked?

Szerintem érdemes kicsit megnézni a jelenlegi adatokat, statisztikákat (ugye van ilyened?) és megpróbálni számolgatni, latolgatni, prognosztizálni. 

Nálad mit mondanak a számok? Érdemes lenne belevágnod?

Mik az érvek? Ellenérvek? Írd meg nyugodtan, alul a kommentben, kíváncsi vagyok, beszélgessünk!

 

u.i.: A jelen cikk nem tér ki rá, hogy milyen költségekkel jár az üzemeltetés során az egyes, esetleges részfeladatok kiszervezése, de ha érdekes lehet, később erre is szívesen hozok opciókat! :)

- A linkek egy része affiliate link, vagyis ha ezeket követve leszel partnere az adott  szolgáltatásnak, jutalékban részesülhetek. - 

Kommentelj!

A kommentek megjelenéséhez jóváhagyás szükséges