Milyen oldalakra van szükség egy webshopban

Amikor webshopot készítünk gyakran a nagy elhatározás után, nagy lendülettel is kezdünk bele.

Ha megvannak a termékek és a pontos beszállító, hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy onnan már csak egy ugrás a webáruház és az indulás, pedig bizony rengeteg még a teendő ebben a fázisban. Sok mindent kell átgondolni és  összegyűjteni ahhoz, hogy akár mi magunk akár egy megbízott cég/ személy elkészíthesse számunkra a kívánt webáruházat.

Hogy semmi se maradjon el, készítettem számodra egy komplett listát a webshop készítése előtti feladatokról. Ha letöltöd és elkezded kitölteni, azt is nyomon követheted majd, hogy hol is tartasz most a folyamatban. Még a kezdő szinten vagy már a haladón állsz:

 

*A csekklista letöltésével hozzájárulsz, hogy a témához kapcsolódó, számodra érdekes tartalmakat küldjünk Neked hírlevélben és ehhez adataidat az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően kezeljük. A hírlevélről bármikor leiratkozhatsz és kérheted adataid törlését. 


Az első körös ötletelés majd rendszerezés után az alapvető dolgok viszonylag hamar össze szoktak gyűlni: termék képek, fotók, szállítási lehetőségek- megállapodások szállítmányozó cégekkel stb.

Vannak viszont olyan apróbbnak tűnő, de egyáltalán nem elhanyagolható dolgok, amikre nem gondolunk elég időben. Például a webshop oldalainak szövegei.

Lehet meglepő számodra, de bizony egy online áruházban nem csak nyitó,- termék,- kategória,- kosár,- pénztár,- és visszaigazoló oldalakra lesz szükség, hanem jó pár, törvény által meghatározott egyéb oldalra is.

Egy webáruházban az alábbi odalakat vagy köteles feltüntetni

  • Általános szerződési feltételek*
  • Adatvédelmi tájékoztató*
  • Jogi nyilatkozat*
  • Visszaküldéssel kapcsolatos tudni valók (szerencsés, ha külön oldalon szerepel, hogy könnyebb legyen megtalálni).
  • Impresszum
  • Kapcsolat

*A Webboltberendező Shopifyról szóló online, magyar nyelvű tanfolyamához 10%-os kedvezmény jár a Jutasa ÁSZF sablon modul árából, amely mindhárom szöveget tartalmazza és automatikus frissül oldaladon minden egyes jogszabályváltozást követően.

De nem is annyira az oldalak, sokkal inkább az azokon szereplő információk elérhetővé tételén van a hangsúly, úgy mint: a webshopot üzemeltető cégnév/név, székhely, telephely/lakcím, képviselő neve/kapcsolattartó neve, adószám, e-mail cím, céget bejegyző hatóság, cégjegyzékszám, tárhelyszolgáltató elérhetősége, termékszavatosság, garanciális feltételek, webáruházban értékesített termékek/szolgáltatások ára, köre, pontos paramétereik, szállítási költségeket, feltételek, fizetési lehetőségek, adatkezelési irányelvek, vitás kérdések rendezésére vonatkozó rendelkezések stb.


Fontos TIPP! Az ÁSZF-et letölthető/menthető formátumban is hozzáférhetőnek kell lenni a honlapon/webáruházban!
TUDTAD? A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 2014-ben létre hozott egy úgynevezett Mintawebáruházat [ http://mintawebaruhaz.nfh.hu/hu/ ], ami azt hivatott bemutatni, hogy hogyan is nézne ki, miket tartalmaz egy szabályosan kialakított webshop. Itt szekciókra bontva minden szükséges, fontos információt megtalálhatsz.

 

Huh, már ez sem kevés odafigyelni való, igaz? De!

A fenti a jogilag előírt tartalmakon felül is van még (min.) 3 olyan kritikus oldal, amelyre sokan nem gondolnak, pedig elengedhetetlen lenne a vásárlók bizalmának elnyerése szempontjából.

Hogy mi ez a 3 oldal?

Az kiderül a legelső, élő Webboltberendező webináriumból, vagy ha úgy jobban tetszik online workshopból. Gyere el Te is!

Csatlakozz a többiekhez, találkozz velem élőben, tedd fel a kérdéseidet a Shopifyról és az online vásárlásélményről és tudd meg még azt is, hogy Hogyan értékesíthetsz könnyedén egyetlen webshopból mégis egyszerre több felületen?

 


Ne maradj le! Regisztrálj a webináriumra itt!



Kommentelj!

A kommentek megjelenéséhez jóváhagyás szükséges