Dropshipping alapok

Szóval azért vagy itt mert érdekel a dropshipping. Hallottál már erről az igazán kecsegtető lehetőségről és elkezdtél jobban utánajárni. Szeretnéd tudni, hogy mivel jár, mi kell hozzá, hogy lehet felépíteni, mennyit lehet belőle kihozni, de legfőképpen talán azt, hogy neked való-e?

Igazam van? Nos, jó helyen jársz, pont erről fogok írni most kicsit többet. Szeretném megosztani veled az általam hónapokon keresztül gyűjtögetett információkat és persze a szerzett tapasztalatokat a témával kapcsolatban. Mielőtt feltennéd a kérdést, igen, mi is nyitottunk nem rég egy dropshipping boltot… De ne szaladjunk ennyire előre, mindent csak szép sorjában.

Ez a blog poszt egy három részes sorozat első állomása. Ennek megfelelően kezdjük is a legelején.

Dropshipping alapok

Vissza oda, hogy vélhetőleg a neten találkoztál ezzel a kifejezéssel és felcsillant a szemed. Átfutott a fejeden, hogy vajon tényleg ilyen klassz lehetőség ez, ahogy hangzik?

  • “0 befektetés”
  • “Passzív jövedelem”
  • “Webshopos értékesítés készlet nélkül”
  • “Neked csak a marketinggel kell foglalkoznod, (vagy kiszervezned) és a többi megy magától”
  • “Ez egy egyszerű számtani gépezet: egyik oldalán bedobod a pénzt a hirdetésre (mondjuk a Facebookon) a másikon pedig már jön is a forgalom, megrendelések, vásárlások, bevétel és a profit”

Ismerős, nálam is valahogy így kezdődött. A kíváncsiságom pedig egészen odáig hajtott, hogy végül az év elején belevágtunk.

Kb. egy évvel ezelőtt találkoztam először a “drop shippping” fogalommal, sok ideig elhessegettem az ötletét, aztán kutatni kezdtem a témát, végül úgy döntöttünk közösen, megnézzük, hogy mit lehet kihozni belőle, adunk neki egy esélyt.

Mint mindenki én is azzal kezdtem, hogy megpróbáltam feltérképezni, hogy vajon járható út-e az Aliexpress-es termékek tovább értékesítése. Olyan kecsegtetőnek tűnt az Oberlo program. És egyszerűnek az összekötése Shopify-al. Szóval Kína, olcsó termékek, ingyen szállítás – Magyarországra (jó, kicsit hosszab szállítási idő, de extra szolgáltatásokkal kompenzálva, talán megoldható, nem? Hát az első kutatási kör végére úgy tűnt, hogy nem. Így aztán hagytam is a témát. Elhessegettem az ötletet.

De csak nem hagyott nyugodni.

Ok, ha nem Kína, akkor legyen Európa, de mi legyen a termék? Honnan lesz beszállítónk? Újabb körök. Supplier keresés, termék tesztelés, a technikai háttér megvalósíthatóságának kinyomozása. Minden szükséges eszköz, és feltétel összeírása, terméktáblázat készítése, kalkulációk, kapcsolatfelvétel partnerekkel miegyéb. Miután pedig minden megvolt jöhetett egy végső ok és elkezdődhetett a webshop összerakása.

Mi prémium ruha webshoppal kezdtük. És egyelőre itt is akadt meg a folyamat. Bizony a bolt on-holdon van jelenleg. Egyszerűen nem marad időm rá a részmunkaidős munkám, a Boltberendező és a Webboltberendező mellett. Őszintén szólva azt hiszem kicsit alul értékeltem a napi szükséges munkálatok elvégzésének idejét egy dropshipping bolt körül. Ez az egyik ok.

A másik indoka az volt a felfüggesztésnek, hogy a végén jöttem rá, hogy mennyire élveztem összerakni a rendszert. Megtalálni a lehetőségeket, megoldani a problémákat egyre csak fejleszteni az alap webshopot. Szeretnék ezzel később is foglalkozni. Újra alkotni = segíteni ebben másoknak is. 

Szerencsére van is rá módom, mert az utóbbi időben rengetegen kerestek meg ez ügyben. többek közt Németországból, Ausztráliából, Londonból, Írországból csupa-csupa kint élő magyar. Egyre népszerűbb lesz ez a lehetőség.

Sokan azonosítják a dropshippinget a Shopify rendszerével (habár a Shopify sokkal többre, másra is képes), de talán ez a legjobban elterjedt platform, amit dropshipingre használnak szerte a világban.

 

Csak gyorsan pár szót arról, hogy mi is a dropshipping, ha már itt tartunk

Amikor a vásárló jön, nézelődik, vásárol a webshopodból, Te a nevében tovább rendeled az árut a beszállítótól, és ő közvetlenül a vevőnek szállít. Te nem is találkozol az áruval.

Lehet a rendszer automata vagy fél automata. Attól függően, hogy mennyi befolyásod van a folyamatra.

  • manuálisan rendeled tovább a terméket a beszállítótól és manuálisan számlázol vagy
  • olyan megoldást építesz be a rendszeredbe, hogy a vásárló fizetésekor a megrendelés automatikusan továbbítódik a beszállítóhoz, illetve a rendszer a számlát is automatikusan kiállítja

Dropshipping üzleted működhet remote warehousing megoldással vagy fulfillment szolgáltató bevonásával is.

Ezeknek a rendszereknek természetesen havi díjai vannak. Illetve amibe még fektetned kell (időt és/vagy pénzt) az a marketing. Na és persze az ügyfélszolgálat: panaszkezelés, visszaküldés, utánkövetés stb.

Ok, de mennyi idő alatt térül meg mindez? Mennyi idő alatt lehet beindítani egy ilyen üzletet?

Itt jön az, hogy valójában nem csak pénzt, időt de kitartást is igényel egy ilyen üzlet fellendítése. Ne várd, hogy 1 hónap alatt a csúcsra törsz majd. Én minimum fél évet mondanék, de megsaccolni nagyon nehéz és rengeteg mindentől függ. Nyilván minél nagyobb a reklám büdzséd, annál hamarabb lesznek látványos eredményeid. De ez ennyire azért nem egyszerű.

Nagyon jól kell ismerned a piacod, tudni, hogy mire regál a célcsoport, melyek a megfelelő hirdetések, hogyan lehet megtartani a vevőket stb. Ehhez rengeteg kísérletezésre lesz szükség. Nem fog minden kampányod tarolni, (várhatóan) főleg nem a legelején. Ezen kívül, ha hosszútávon gondolkodsz a Google algoritmusának is idő kell, hogy felfedezze, bejárja és újra meg újra ellenőrizze az oldalad. Hogy egyre feljebb kerülhess a szabadszavas keresőben is.

Ok, ennyi belefér, de mégis napi szinten mennyi időt vesz majd mindez igénybe? – kérdezhetnéd

Ez attól függ, hogy mennyi dolgot akarsz magad véghezvinni és mennyit vagy hajlandó kiszervezni. Vagyis hogy milyen arányban fektetsz be pénzt és időt. Ha mindent magad szeretnél elvégezni, úgy kb. heti min. 5-15 órát mondanék. Hogy ebben az időben mi is van benne pontosan, mik a napi szintű feladatok egy dropshipping webshop körül, azt a blog poszt sorozat 3. részében fogom részletesen leírni.

De addig is a következő részben összegyűjtöttem Neked a leggyakoribb kérdéseket, amiket eddig a drop shipping témával kapcsolatban kaptam.

Ha nem tudsz várni a következő részig és már most szeretnél többet tudni, szívesen állok rendelkezésedre egy órás droppshipping tanácsadás keretében– júniusban ingyenesen megkapod mellé a shopify online tanfolyamunkat is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.